0vare(r)

Din indkøbskurv er tom.

Product was successfully added to your shopping cart.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for digitalpiano.dk for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

digitalpiano.dk er ejet af:
Juhl-Sørensen A/S
Muslingevej 40
8250 Egå
CVR: 10859573

1. Køb hos digitalpiano.dk

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. 

2. Priser og kontrakter

Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE, hverken ved prisfald eller stigning. 

4. Afbestilling

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail info@digitalpiano.dk med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

5. Ordrebekræftelse

Digitalpiano.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

6. Betaling

De mulige betalingsmåder er:

Dankort
VisaDankort
eDankort
Mastercard
MobilePay
Maestro
JCB
American Express
Visa Electron
Visa
EAN
Efter aftale (kun erhverv)
Betalingsmåde efter aftale kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med digitalpiano.dk

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit 

Ved køb med Basisbank vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse via Betalingsservice. Der er et faktureringsgebyr pr. md. på kr. 33,-. Der er gebyr for at betale for sent. Det forfaldne beløb forrentes efter forfaldsdagen med 25%. Hvis du fortryder dit køb, har du 14 dage til at kontakte Basisbank. Basisbank finansierer køb fra 20.000,- kr. og opefter. Læs mere her

7. Fragt

Levering af instrumenter til gadeplan koster kr. 0,- pr. enhed på alle brofaste øer i Danmark. Vi leverer med fragtmænd, hvor vi kontakter dig for aftale om ønsket leveringsdato, de ikke oplyse tidspunkt på dagen, men kan ringe ½-1 time før ankomst.

Digitalpiano.dk tilbyder også at levere instrumentet til ens arbejdsplads, hvis man ikke har mulighed for at nå hjem indenfor den stillede time. Vejer instrumentet/tilbehøret mindre end 20kg, kan varen også kunne sendes med PostNord. Ved køb af tilbehørsvarer vil der blive tillagt leveringsgebyr fra kr. 37.50,- afhængig af vægt og størrelse.  

7.1 Levering til ikke-brofaste øer

Ved levering på ikke brofaste øer, skal man forvente længere leveringtids. Der er leveringsomkostninger forbundet med levering til ikke brofaste øer fra kr. 250,-. 

7.2 Hvor lang tid går der fra bestilling til levering?

Leveringstiden afhænger af hvilken vare du bestiller. Bestiller du en vare fra vores eget lager, kan du regne med 1-3 dages leveringstid. Er varen ikke på eget lager hos os, men hos vores leverandør, er leveringstiden normalt 2-5 hverdage, medmindre varen er i restordre hos leverandøren. I tilfælde af restordre, vil du blive informeret, så snart vi får beskeden fra leverandøren.

7.3 Kan jeg få at vide præcist hvornår varene bliver leveret?

Når du afgiver din bestilling, vil du blive kontaktet af vores salgsafdeling hvor I sammen kan finde en dag, du ønsker instrumentet leveret, (du skal regne med mindst to dages leveringstid efter ordreafgivelsen). Vi vil kontakte dig enten på mail eller pr. telefon. 

7.4 Kan jeg afhente mine varer?

Digitalpiano.dk tilbyder afhentning af ordre i vores egne butikker i Egå og København. Under bestillingen og forsendelsesmåde vælges afhentning. Du modtager en ordrebekræftelse pr. mail, herefter vil vi kontakte dig når ordren er klar til afhentning. Denne ordrebekræftelse skal udskrives og medbringes ved afhentning.

7.5 Hvad sker der hvis et produkt jeg bestiller går i restordre?

Da vi benytter en større central logistikpartner som "lagerfacilitet", kan det forekomme at et produkt, som tilsyneladende er på lager, alligevel viser sig at være i restordre. Hvis det forekommer, vil du blive kontaktet af vores salgsafdeling, som vil orientere dig om forsinkelsen og evt. hjælpe med at finde et alternativt produkt.

8. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@digitalpiano.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

BEMÆRK! Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov, når fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Fremstillingen eller tilpasningen påbegyndes ved ordremodtagelsen og fortrydelsesretten bortfalder derfor. Vi hjemtager gerne produkter der ikke forefindes på Digitalpiano.dk, men bemærk at handlen skal foregå i en af vores fysiske butikker og ikke gennem webshoppen.

9. Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Kawai CA-98 og CS-11, Yamaha NU1X, Yamaha N1 Avantgrand, Yamaha N2 Avantgrand, Yamaha N3X Avantgrand, Yamaha CVP-709GP, Yamaha CLP-665GP, Kawai K-15 ATX2, Kawai K-200 ATX2, Kawai K-300 ATX2, Kawai K-500 ATX2, Yamaha B-1 silent, Yamaha B-2 silent, Yamaha B-3 Silent, Kawai GL-10 ATX2, Kawai GL-20 ATX2, Kawai GL-30 ATX2, Kawai GX-2 ATX2). 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr. 3.000,-

Varer som returneres, hvor porto eller fragt ikke er betalt på forhånd, afvises af digitalpiano.dk. Ved returhandel tilbagebetales beløbet via bankoverførsel til dig indenfor 14 dage, på baggrund af oplyst reg. og kontonummer. Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme; hvor du sender varen retur, og vedlægger en seddel med hvad du ønsker i stedet. 

9.1 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

9.2 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes som udgangspunkt til:

Juhl-Sørensen
Muslingevej 40
8250 Egå

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

10. Reklamation

Som forbruger har man to års reklamationsret, hvilket betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur, afhængig af den konkrete situation. Dette er selvfølgelige betinget af, at reklamationen er berettiget. Visse varer har en længere garanti, som ydes af producenten. Dette fremgår på det enkelte varekort.

10.1 Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles digitalpiano.dk, inden rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varen sendes som udgangspunkt til:

Juhl-Sørensen
Muslingevej 40
8250 Egå

11. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til digitalpiano.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret beregnes på baggrund af tidsforbruget, i forbindelse med test og fejlsøgning, og vurderes ud fra den konkrete sag. Du vil på forhånd blive informeret om størrelsen et evt. gebyr som du skal acceptere. Digitalpiano.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

12. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Digitalpiano.dk skal være forsvarligt indpakket. Digitalpiano.dk anbefaler, at varen returneres via PostNord eller fragtmand, således at der er mulighed for at spore pakken i PostNords eller fragtfirmaets system, da det fjerner enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til digitalpiano.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

13. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler digitalpiano.dk, at De retter henvendelse til info@digitalpiano.dk.

14. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Juhl-Sørensen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på www.digitalpiano.dk er Adm. Direktør cand.mag. Morten Juhl-Sørensen.

Som registreret hos Juhl-Sørensen A/S, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: li@piano.dk. 

15. Ønsker du at klage?

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Søren Nørregaard Pedersen på info@digitalpiano.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Såfremt kunden er en forbruger med bopæl i den Europæiske Union, er det muligt at benytte denne platform til udenretlig bilæggelse af tvister om kontraktmæssige forpligtelser i forbindelse med online-købekontrakter. Vi er forpligtet til at informere dig om eksistensen af denne OTB-platform og i denne forbindelse endvidere om vores e-mailadresse info@digitalpiano.dk 

http://ec.europa.eu/odr.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.12.2017

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Digitalpiano.dk
Muslingvej 40
8250 Egå
Email: info@digitalpiano.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: ____________

Bestilt den: __________

Modtaget den: __________

Forbrugerens navn: __________

Forbrugerens adresse: __________

Forbrugerens underskrift: __________ 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato: __________

 

Egår
København
Brofogedvej 10
2400 København

70 13 17 44
snp@piano.dk
Aarhus
Muslingevej 40
8250 Egå

70 13 17 44
kw@piano.dk